Lovas RichardÁholj, Lovas Richard lennék 🙂

A motorozás nekem kicsit későn indult, annak ellenére, hogy még általános iskolás koromban volt kisebb robogózgatás, de aztán másfelé vitt az élet. 2013 körül ültem fel 50-es kis robeszra, az még egy Piaggio Liberty volt. Szerettem, sokkal mobilisabb voltam a városban, munkába járásra remek kis gép volt.

Aztán egy szép napon, nem önszántamból szálltam le 2014 őszén. Számtalan ilyen sztori van, az autó befordult keresztbe elém. Konkrétan nem emlékszem mi történt, csak a beszámolókból van meg, hogy fékezni se volt időm (legalábbis a mögöttem jövő hölgy ezt mondta). Néha azért visszajönnek emlékek a balesettel kapcsolatban, ilyen flashback jelleggel, de nem nagyon foglalkozom vele. Egy nap kórház, aztán még pár hónapig fájtak dolgok itt-ott, de nagyon komoly károk nélkül megúsztam, a szemem leszámítva. Jobb szemem nem tökéletes, de hát ez van, hétköznapi dolgokban nem zavar.

No, ez után döntöttem úgy 2015-ben, hogy megcsinálom végre nagymotorra a jogsit. A gondolatot tett követte, nyár vége felé meg is lett a jogsi. Ekkora még nem volt teljesen tiszta milyen motor lesz, csak olvasgattam a motorok után. Azt tudtam, hogy valami általános kéne, sportmotor nem nekem való, viszont egy kis szélvédelmet szerettem volna. Így jutottam el egy TDM900-hoz, amit meg is vettem. Első motor vásárlás, sikerült is belenyúlni rendesen, de Kozmax ügyesen megoldotta azt a “pár apróságot” ami volt a motorral 😀 A hibák ellenére csak egyszer hagyott cserben, s nagyon szerettem a TDM-et. Kb 30000km-t raktam bele majdnem 4 év alatt. Első motornak úgy gondolom jó választás volt, én spec a két Mivv dobbal szerettem a hangját is. Szélvédelem nem volt tökéletes, de legalább volt valamennyi 🙂

Több motort kipróbáltam, MT07, MT09, MT09SP, Tracer 900 (2016 és 2018-ban a GT), Niken, Super Ténéré, Africa Twin. Lehet, hogy kicsit márkafüggő vagyok 😀 Amik ezek közül nagyon tetszettek anno azok a Tracerek voltak, főleg a GT. 07 poén kis gép, 09 meg pláne, de a szélvédelem teljes hiánya engem nagyon zavart. Super tehén iszonyat kényelmes volt, kicsit úgy éreztem magam rajta, mint egy nagyobb TDM-en, de annyira nem fogott meg. Africa Twin formára nagyon tetszett, de a vezetése valahogy szintén nem fogott meg. Nagyon sokáig úgy voltam vele, hogy Tracer-t fogok venni, de ott tartottam talonba egy motort, ami szimpatikus volt nagyon: Az MT10. Nem megyek nagy túrákra, inkább rövidebb gurulás, s a TDM után úgy éreztem kell egy “kis” elmebaj is 🙂

2019-es Yamaha találkán végre sikerült tesztmotorra ülnöm, már előre kinéztem az MT10-et, elsőnek regisztráltam a pultnál, hogy azzal szeretnék menni. Kb az indításnál éreztem hogy hajaj ez tetszeni fog 🙂 Sikerült egy egész kellemes karikát menni, itt külön megemlíteném a Yamaha Top-os felvezető srácot, hogy kényelmes tempót diktált, hogy szolidan ki lehessen próbálni ezt a dögöt 😉

Amikor leszálltam a motorról a teszt után már tudtam, hogy nekem kell egy ilyen. Igen, sokat fogyaszt, igen, eszi a gumit. És rohadtul nem érdekelt. TDM-et megvette a szomszédom, én meg a nyár második felétől már az MT10-en ültem. Imádok minden egyes métert amit megteszek ezzel a döggel. No, hát így lettem én egy kék MT10 nagyon-nagyon boldog tulajdonosa, remélem még jó sokáig 🙂

Lovas Richard
Tagged on:         

Vélemény, hozzászólás?