60242445 467937100619378 6362754613187182592 nA 2019-es Yamaha Roadshow május 11-én Kéthelyre érkezett, a Bajnok motorhoz. Telefonon kellett előzetes regisztrációval időpontot foglalni.

Nagyon vártam már ezt a napot, hisz végre kipróbálhattam az XT 1200 Super Ténérét. A messziről jött motorosokat pogácsával, kávéval, Monsterrel várták. A kötelező papírmunka után aztán végre közelebbről is alaposan szemügyre vehettem a paripát. Az már mellé állva is látszott, hogy a 190 cm- es magasságomhoz ekkora motor kell, az ülésmagasság a felső állásban 870 mm.

Nem szeretnék untatni senkit a száraz műszaki adatokkal, akit érdekel, úgyis utánanéz. Azért pár fontos információ: a motor 2 hengeres, 1199 cm3-es , 112 lóerős, a váltó 6 sebességes, az erőt a hátsó kerékre kardántengely viszi át. A kerekek elől 110/70R 17-esek, hátul 150/70R 17- esek.

A motorra felülve a : “Végre hazaértem” érzés fogott el. Mint mondtam már, elég magas vagyok , így ritkán ülök olyan motoron, amiről elmondhatom, hogy kényelmes. Egyenes hát, a kormány, lábtartó pont megfelelő távolságra van. Az információs kijelző kellően nagy, az adatok könnyen leolvashatóak. Egyszerűen, a kormányról egy kapcsoló segítségével kiválaszthatjuk az adott útviszonyhoz legmegfelelőbb felfüggesztési beállítást.

Akkor hát, induljunk el. A motor súlya telitankolva 257 kg, ezt soknak is gondolhatnánk, de amint meglódul a bálna, ezt abszolút nem érezzük. A tesztkör jó minőségű úton zajlott, így a rugózást, ami egy túraendurónál kulcsfontosságú, szinte ki sem tudtuk próbálni. 🙂 A szélvédelem a magas plexinek köszönhetően nagyon jó, szinte alig van szélzaj. A futómű bolondbiztos, még én is könnyedén vettem vele a kanyarokat. Az ötödik kilométer után már úgy éreztem, mintha öt éve ezzel motoroznék, nagyon hamar megtaláltuk a közös nevezőt. A fékek? Azok olyanok, , amilyeneket Yamaháéktól megszokhattunk. ABS és intelligens fékrendszer gondoskodik arról, hogy feleméssze a mozgási energiát. Tesztutunk visszaútja a német autópályán át vezetett. Kijelenthetem , hogy ennek a gépnek ez nem való.

Forszírozott sebességnél bizonytalanságot, labilisságot éreztem, ezt a magas , terepre tervezett építésmódnak tudom be. Ez a gép itt egyszerűen nem érzi jól magát, nem erre a sebességre tervezték. Akkor mire való, hogyan tudnám a használatát elképzelni? Teletankolni, feldobozolni, asszonykát magam mögé ültetni, és autópályákat kerülve, irány a nagyvilág, hisz ez egy kalandmotor. Azt gondolom, különösebb erőlködés, fáradság nélkül is leküzdhető napi többszáz km, normál közúti tempóval.

Aztán érkezéskor nem kell svédmasszázs, hogy lábra tudjunk állni. 🙂

Ósszbenyomás? Azt gondolom, hogy én mindig is túraendurós voltam ( első nagymotorom egy Aprilia Pegaso 650 volt, sic! ), és ez a teszt csak megerősített ebbéli hitemben. Csak idő kérdése, hogy mikor leszek ténérés….

Köszönet a tesztmotorért a Bajnok Motornak

Super Ténéré teszt