.

Írta: Horváth László

Horváth LászlóSziasztok!

Horváth László vagyok.

Gyermekkorom óta imádom a gyorsasági sportmotorokat, és azok hangját.

14 évesen a kismotor jogsim megszerzése után egy kisrobogóval kezdtem a pályafutásom, majd egy Aprilia rs50/80-nal folytattam.

Később megtaláltam azt a márkát, ami igazán a szívembe lopta magát, és egy Yamaha Tzr50-essel gyűjtöttem a kilómétereket. 

Sajnos a nagymotor jogosítványt viszonylag későn, 26 évesen szereztem (2018). Az első mocim ebben a kategóriában egy 1995-ös Yamaha Fzr 600R, amit egyszerűen imádok.

Szeretek túrázni, vagy csak elindulni a nagyvilágba... Mindegy, csak motorozhassak. ??

Írta: Szücs László

Szucs Laszlo„Szávusz! Mit akarsz? Kávé? Nincsen. Szándics? Nem adok! Menj innen, hulye kocsog! Nem kapsz semmit, elfogyott, kifogyott, kész, vége, mindennek! Fölfordultam, megéjtetted?! Pfuh,pfum. Csoki! Hol vagy? Gaben! Ezt nem hiszem el! Vigyázzál´ mert behúzok neked egy olyan stjigulát, hogy nem igaz! Mé´ nem jön ide senki? Sanyi, hol vagy? Itt vagyok, fónök! Há´ én vagyok a király, Lali meg a császáj, fónök!”

Sziasztok!

„Újrakezdő” motoros vagyok. Nem tudok, sokkal inkább szeretek motorozni!

Nagyon fiatalon kezdtem apám Pannóniájával, egy „vállalati” T5-tel. Titokban motorozgattam a T5-öt követő P1-el, a Jawa 350-el. Még jogosítványom sem volt megkaptam az első motoromat, apám kiselejtezett vállalati P10 –t. Motortulajdonosként már legalizálni kellett a szórakozást, ezért amint lehetett, gimisként, gyakorló jogsit szereztem - de rég volt! A főiskola alatt (1980 - 84), nyári szünetekben már túrázgattunk a haverokkal. Udvarolni is motorral jártam, olyan sikerrel, hogy a főiskola után 1984-ben nősültem. 1985-ben született az első, majd ’88-ban a második gyermekem, a családdal mindig, együtt, autóval közlekedtünk, így a motorozás gyakorlatilag elmaradt, de a motorok szeretete az örök. Volt idő, amikor veterán gépeket gyűjtöttem, próbáltam helyre állítani őket. Gyönyörű „vasak” voltak, PUCH 250 SGS, SIMSON Awo 250, BMW R-61, URAL M-61, D-Csepel 125, Balkán, Tatran stb. ´94-ben szükségét éreztem annak, hogy egyetemre menjek, így ismét a tanulás következett, nappalin, család mellett, hétvégi apuka lettem -– nehéz időszak volt, még az „öreg vasakat” is el kellett adjam, kellett a pénz! Ettől kezdve a motorozást hosszú évekre már csak „elméletben” műveltem. Nem ragozom tovább, 2011.-ben hozzám került egy Suzuki GSX550 ES, ´83-évi gyártmány. Egy igazi nagy motor! Újra motoroztam és a gurulások felélesztették bennem a szunnyadó zsarátnokot, fellapozták a „Bakancslistám” motoros túrák oldalát! A GSX veterán korban járt, nem volt igazán abban az állapotban, hogy hosszabb túrákra merészkedjünk vele - kiérdemelte a pihenőt - ezért úgy döntöttünk a nejemmel, hogy veszünk egy olyan gépet, amit túrázásra terveztek és tökéletesítettek az évek során. Keresgéltem, és aztán jött a „meglátni és beleszeretni” érzés - Yamaha TDM! Az eltelt 7 motoros szezon, a megtett 52 ezer km alatt a TDM rengeteg kalandot, élményt adott, sok Barátot hozott, és közben Yamahás, a Yamahások csoport tagja lettem.

Most itt vagyok, azt hiszem jó úton, motorosok, jó emberek között!

Írta: Dornai András

Dornai AndrásGyerekkorom óta motorozok, mindig is imádtam a motorokat amit Nagyapámtól örököltem, hisz ő is rengeteget motorozott, akkor még egy Pannóniával!

Hegesztőként dolgozom, de amikor csak tehetem, motorra ülök! Sok kis köbcentis motor után első  nagymotorom egy Yamaha 535 volt. Most egy Yamaha fz6-s el járok!

És miért pont Yamaha? A motor zseniális az én igényeimhez, és a legjobb barátok mindig a Yamahások!

Írta: Lovas Richard

Lovas Richard MT10 01Áholj, Lovas Richard lennék :)

A motorozás nekem kicsit későn indult, annak ellenére, hogy még általános iskolás koromban volt kisebb robogózgatás, de aztán másfelé vitt az élet. 2013 körül ültem fel 50-es kis robeszra, az még egy Piaggio Liberty volt. Szerettem, sokkal mobilisabb voltam a városban, munkába járásra remek kis gép volt.

Aztán egy szép napon, nem önszántamból szálltam le 2014 őszén. Számtalan ilyen sztori van, az autó befordult keresztbe elém. Konkrétan nem emlékszem mi történt, csak a beszámolókból van meg, hogy fékezni se volt időm (legalábbis a mögöttem jövő hölgy ezt mondta). Néha azért visszajönnek emlékek a balesettel kapcsolatban, ilyen flashback jelleggel, de nem nagyon foglalkozom vele. Egy nap kórház, aztán még pár hónapig fájtak dolgok itt-ott, de nagyon komoly károk nélkül megúsztam, a szemem leszámítva. Jobb szemem nem tökéletes, de hát ez van, hétköznapi dolgokban nem zavar.

No, ez után döntöttem úgy 2015-ben, hogy megcsinálom végre nagymotorra a jogsit. A gondolatot tett követte, nyár vége felé meg is lett a jogsi. Ekkora még nem volt teljesen tiszta milyen motor lesz, csak olvasgattam a motorok után. Azt tudtam, hogy valami általános kéne, sportmotor nem nekem való, viszont egy kis szélvédelmet szerettem volna. Így jutottam el egy TDM900-hoz, amit meg is vettem. Első motor vásárlás, sikerült is belenyúlni rendesen, de Kozmax ügyesen megoldotta azt a “pár apróságot” ami volt a motorral :D A hibák ellenére csak egyszer hagyott cserben, s nagyon szerettem a TDM-et. Kb 30000km-t raktam bele majdnem 4 év alatt. Első motornak úgy gondolom jó választás volt, én spec a két Mivv dobbal szerettem a hangját is. Szélvédelem nem volt tökéletes, de legalább volt valamennyi :)

Több motort kipróbáltam, MT07, MT09, MT09SP, Tracer 900 (2016 és 2018-ban a GT), Niken, Super Ténéré, Africa Twin. Lehet, hogy kicsit márkafüggő vagyok :D Amik ezek közül nagyon tetszettek anno azok a Tracerek voltak, főleg a GT. 07 poén kis gép, 09 meg pláne, de a szélvédelem teljes hiánya engem nagyon zavart. Super tehén iszonyat kényelmes volt, kicsit úgy éreztem magam rajta, mint egy nagyobb TDM-en, de annyira nem fogott meg. Africa Twin formára nagyon tetszett, de a vezetése valahogy szintén nem fogott meg. Nagyon sokáig úgy voltam vele, hogy Tracer-t fogok venni, de ott tartottam talonba egy motort, ami szimpatikus volt nagyon: Az MT10. Nem megyek nagy túrákra, inkább rövidebb gurulás, s a TDM után úgy éreztem kell egy “kis” elmebaj is :)

2019-es Yamaha találkán végre sikerült tesztmotorra ülnöm, már előre kinéztem az MT10-et, elsőnek regisztráltam a pultnál, hogy azzal szeretnék menni. Kb az indításnál éreztem hogy hajaj ez tetszeni fog :) Sikerült egy egész kellemes karikát menni, itt külön megemlíteném a Yamaha Top-os felvezető srácot, hogy kényelmes tempót diktált, hogy szolidan ki lehessen próbálni ezt a dögöt ;)

Amikor leszálltam a motorról a teszt után már tudtam, hogy nekem kell egy ilyen. Igen, sokat fogyaszt, igen, eszi a gumit. És rohadtul nem érdekelt. TDM-et megvette a szomszédom, én meg a nyár második felétől már az MT10-en ültem. Imádok minden egyes métert amit megteszek ezzel a döggel. No, hát így lettem én egy kék MT10 nagyon-nagyon boldog tulajdonosa, remélem még jó sokáig :)

Írta: Horthy György

Horthy György 2018.11.01. Bükk 98 2Mint hozzám hasonlóan sokan mások én is születtem, mint egészen kis gyermek. Már kora ifjúságomban kialakult a NEM érdeklődés a motorok iránt. Az autók, azok igen, a lábbal hajthatós Moszkvicsomat pl imádtam. Növekedésem során sem sokat javult ez a helyzet. Későn érő típus vagyok na. Számomra a legendás szentháromság (Babetta, Simson, MZ) sem jelent sokat. Egészen kb 10 évvel ezelőttig számomra a motorozás kimerült egyszerű „közlekedőedények” használatában. Sok 50-es robogót elnyűttem A-ból B-be közlekedve. Azután egy kis suzukis eltévelyedés után Rákaptam a Yamahákra, és ez a szerelem azóta is tart. Éves szinten 15-20ekm-et túrázunk. A csúcs eddig egy 8 napos túrán (Magyarországot is beleszámítva) 6 országon át tartó karika volt. Remélem minden évben lesz ahhoz hasonló élményünk

Írta: Szilasi Csaba

Szilasi CsabiSziasztok!

Szilasi Csaba vagyok, jelenleg 32 éves, és ez évről évre változni fog (bízom benne).

Motorok iránti rajongásom talán 5-6 éves koromban kezdődött, mikor édesapám egy mini Romettel lepett meg húsvétkor, majd megtanított annak használatára. Míg velem egyidős játszópajtásaim még bringázni sem nagyon tudtak, én az óvodából nem haza, hanem apuval kézen fogva, majd kocsiba ülve mentünk a közeli parkerdőbe motorozgatni. Innentől nem volt megállás, a családban is sok motorimádó volt, dédipapa, papa, mama, Apu, és bízom benne, hogy nem nálam ér véget ez a szerelem. Rendszeresen jártunk a Cserénfán megrendezett nemzetközi motorcross versenyekre, tervben volt a terepmotorozás, de az anyagiak miatt ez nem volt opció, így maradtak a simsonos ismerősök, majd az MZ-s barátok… aztán mindenki túladott a motorokon… én meg ott maradtam motor nélkül. Szüleim átfordultak, nem támogatták, hogy legyen motorom, nem is engedték meg, hogy hazavigyek bármilyen kétkerekűt, amit robbanómotor hajt. Szóval jó pár év kimaradt, ami a motorozást illeti… de a motorok iránti érdeklődésem, szeretetem nem lankadt.

Majd 2015 októberében anyagi helyzetemnek, és különálló életemnek köszönhetően megvásároltam életem első motorját,  ami egy Yamaha FZ-6N volt 2007-ből. 2016 márciuásban lepapíroztam, használtam egy szezont és 2016 szeptember végén el is búcsúztam tőle, hogy magasabb géposztályban folytassam… itt megragadnám az alkalmat, és leszögezném, nem azért választottam 1 literes osztályból, mert az előző motorom 6 hónap alatt kimotoroztam, hanem mert nagyon sokat megyek mai napig két személlyel, sok cuccal, így kevésnek éreztem az FZ-6-ot.

2017 novemberében megvásároltam Yamaha FZ1 motoromat, azóta hű társam, sok-sok kilométeren vagyunk túl, sok helyen megfordultunk együtt, és ezt szeretném/szeretnénk folytatni a jövőben is.

Ez az én kis rövid történetem, köszönöm, hogy elolvastad.

Széles utat, gumifákat.

Írta: Werner Zsolt
Werner ZsoltÉn 52 éves vagyok, Budapesti születésű, de 12 éve Miskolcon lakom.1989-óta van motorra jogsim, mai divatos szóval élve „A” korlátlan.
Első motorom egy 50-es Riga volt a 80-as évek elején, és igen, ekkor még jogsi nélkül csibészkedtünk. Ez után sokféle hasonló kaliberű motorjaim voltak.
Első nagymotorom egy 250/1-es MZ volt, majd ETZ 250 és társai. Az első Yamahámat 1991-ben vettem meg,ami egy XJ 550-es lett.
Ezzel a Yamahával volt életem első nagy túrája Németországba, Gilching-be .
Hosszú kihagyás után 2017 márciusában ismét a Yamaha lett a szerelem, egy FZS 1000-es természetesen a feleségem mellett, aki velem kezdte a motoros életet, és azóta ő is beleszeretett az ezredes úrba és a motorozással kapcsolatos dolgokba. A motor megvétele után meghívtak bennünket a yamahás csoportba. Azóta több motoros csoportban is benne vagyunk, de csak itt találtuk meg azokat az embereket, akiknek fontos a márkahűség, a motor szeretete, de nem elvakult fanatikusok.
Természetesen itt is van trollkodás, de tiszteletben tartják a mások véleményét. Ebben a csoportban valóban érezni a márkatársak összetartását.
Végül, de nem utolsó sorban, ebben a csoportban szereztünk jó ismerősöket, és talán kijelenthetem, hogy barátokat is, akikkel napi szinten tartjuk a kapcsolatot.
És ez mért jó? Mert ez itt más. Miért más? Mert itt mindenki Yamahás, és ez azért más mert a Yamahások marhára mások…….
Írta: Török István

Török IstvánSziasztok!!

Török István vagyok.1979-től motorozok,Verhovinával kezdtem, azóta nagyon sok motorom volt: Simson, MZ, Honda, Yamaha DT 125, XS 360.

Jelenleg egy XVZ Royal Venture 1300 -al koptatom a gumikat.

Írta: Hegedűs Ádám Imre

Hegedűs ÁdámÜdv, Hegedűs Ádám vagyok, lelkes Yamaha MT-09 (2017) tulajdonos és túrázó. 

Habár még csak pár éve húzom a cica bajszát, de nem bírtam megülni a fenekemen, így elindítottam az #alwaysonroad és #rideformatter kezdeményezést és körbemotoroztam Európát. Ezek után már alig várom a következő alkalmat, amikor Vladivostok-on keresztül elmehetek picit zsugázni Vegasba, majd hesszelni egy picit Miami Beach-en, de mindezek előtt bejárni Észak-Amerika gyönyörű kanyonjait. 

A motorozás mellett nagy szenvedélyem a Kizomba, és a vérpezsdítő latin táncok (tanulom ezerrel) :D

Széles utat Mindenkinek! Találkozunk az utakon :)

#alwaysonroad #rideformatter #riderlife https://alwaysonroads.blogspot.com/ 

----

Széles utat,

Hegedűs Ádám Imre

Írta: Koczka Viktor

4380Koczka ViktorSziasztok!

Koczka Viktor, 22 éves és 9 éve motorozok! Az első motorom egy Simson volt, ami a mai napig is még megvan!

Majd váltottam: egy Yamaha Tzr 50-re, és 2017 szeptemberben sikerult megvennem jelenlegi vasamat, egy Yamaha Xt 660 X-et. Szeretnék majd nagyobbra váltani, de sajnos még várnom kell egy kicsit a korlátlan jogsira.

Balesetmentes motorozást kívánok minden motoros társamnak!

Írta: Kozma Tamás
Kozma Tamás1967-ben születtem, már 12 éves koromban megcsapott a benzingőz.
Motorkerékpár szerelőként dolgozom, ebből 2005-től 2018 decemberéig a Yamahaworldben. Jelen pillanatban a saját szervizemben dolgozom: Kozmaxmoto.
1995-től a versenypályákat koptattam 2007-ig, különféle kategóriákban.
Legjobb eredményem az Alpok-Adria bajnokágban veterán 350ccm kategóriában az év végi 3. hely.
Mára a túramotorozásnak hódolok legszívesebben.
Csak 2015-től van saját Yamahám, egy TDM900as személyében.

Szervező csapat

person1

Kertész Viktória

Tag - Ötletzsák és háziasszony
person2

Dávid János

Alapító
person3

Kiss Béla "Balu"

Tag - A túrák állandó felvezetője
A weboldalon sütiket (cookie-kat) használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak.